Tryb składania skarg i wniosków w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Działdowie

  1. Każda komórka organizacyjna SPZOZ w Działdowie wyposażona jest w Książkę Skarg i Zażaleń.
  2. Książka Skarg i Zażaleń udostępniana jest na każde żądanie.
  3. Dyrektor SPZOZ skargi i wnioski przyjmuje od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania
    (nr tel. do sekretariatu dyrekcji 0 23 697 22 11 wew. 199)

Linki do stron źródłowych:

Ustawa z dnia 6 listopada 2008 o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (pdf)

Informacja o Prawach Pacjenta na stronie www Rzecznika Praw Pacjenta

Ulotka o prawach pacjenta (pdf)



Pełnomocnik Dyrektora SPZOZ w Działdowie ds. Praw Pacjentów
mgr Anna Olko
Telefon: 0 23 697 22 11 wew. 233
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Pełnomocnik Dyrektora ds. Praw Pacjentów przyjmuje w następujących dniach tygodnia: poniedziałek, czwartek, piątek, w godzinach 8:00 - 14:00 (gabinet 59, parter, przy wejściu głównym).

 

W województwie warmińsko-mazurskim w NFZ znajduje się Wydział Spraw Świadczeniobiorców - Sekcja Skarg i Wniosków
ul. Żołnierska 16
10-561 Olsztyn
tel. 89 539 97 93, 89 532 74 14, infolinia 194 88
fax. 89 533 91 74
adres e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Godziny pracy: pon. 8:00 - 18:00, wt-pt. 8:00 - 16:00
Strona www sekcji skarg i wniosków (kliknij aby przejść)


Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta:

800 - 190 - 590
(z tel. stacjonarnych i komórkowych)
czynna pn. - pt. w godz. 8.00 - 20.00

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa

Strona internetowa: www.rpp.gov.pl

Sekretariat:
tel.: (22) 532 - 82 - 50
fax.: (22) 532 - 82 - 30
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.


MOŻLIWOŚCI I SPOSÓB ZAPISYWANIA SIĘ NA LISTĘ OCZEKUJĄCYCH
NA ŚWIADCZENIE OPIEKI ZDROWOTNEJ

W związku z ograniczoną możliwością przyjmowania pacjentów oraz limitem świadczeń zdrowotnych, wynikającym z kontraktu podpisanego przez SPZOZ z Płatnikiem, do większości poradni specjalistycznych, pracowni i oddziałów szpitalnych obowiązuje kolejka przyjmowania świadczeniobiorców.

Więcej…


KARTA PRAW PACJENTA
Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Działdowie
(wyciąg z karty zasadniczej)

Pacjent ma prawo do uzyskania świadczenia, bez zbędnej zwłoki i przy wykorzystaniu wszelkich dostępnych metod i środków rozpoznawania chorób, leczenia i pielęgnacji chorego.

Pacjent wymagający, zdaniem lekarza, niezwłocznego przyjęcia do szpitala ma prawo żądać, aby szpital odmawiający przyjęcia ze względu na brak miejsc, rodzaj udzielanych świadczeń lub ze względów epidemicznych zapewnił, w razie potrzeby, przewóz do innego szpitala mającego możliwość udzielania świadczenia.

Więcej…

Pacjent posiadający skierowanie do szpitala przyjmowany jest w Punkcie Przyjęć Planowych 
(budynek główny/parter/gab. nr 29 - wejście główne do Szpitala).
Punkt Przyjęć Planowych czynny jest wyłącznie od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 20:00.

Więcej…

Odwiedziny pacjentów leczonych na oddziałach szpitalnych SPZOZ w Działdowie możliwe są we wszystkie dni tygodnia od godziny 12:00 do godziny 19:00.

PROSIMY O PRZESTRZEGANIE CZASU ODWIEDZIN!

 


W poszczególnych oddziałach mogą zostać ustalone inne godziny i zasady odwiedzin, opisane w regulaminie odwiedzin dla danego oddziału.

W Szpitalu funkcjonuje szatnia, czynna od godziny 7:00 do 18:00 (w niedzielę od 10:00 do 17:00), w której należy pozostawić okrycia wierzchnie.

REGULAMIN
DLA OSÓB ODWIEDZAJĄCYCH PACJENTÓW
W SAMODZIELNYM PUBLICZNYM ZAKŁADZIE OPIEKI ZDROWOTNEJ W DZIAŁDOWIE

§1

  1. Odwiedziny pacjentów przebywających w oddziałach odbywają się codziennie w godzinach od 12:00 do godz 19:00.
  2. Ze względu na specyfikę udzielania świadczeń zdrowotnych w poszczególnych oddziałach, na wniosek Ordynatora/Koordynatora, Dyrektor Naczelny może ustalić inne godziny odwiedzin na danym oddziale.
  3. Ze względów epidemiologicznych lub innych ważnych przyczyn może być wprowadzony okresowo całkowity zakaz odwiedzin pacjentów w Szpitalu lub poszczególnych oddziałach.
  4. Mając na uwadze prawo do intymności i poszanowanie godności każdego pacjenta przebywającego w sali wieloosobowej odwiedziny mogą odbywać się wyłącznie w sali pobytu dziennego.
  5. Jednego pacjenta mogą odwiedzać jednocześnie tylko dwie osoby.
  6. Nie dozwolone jest odwiedzanie pacjentów w godzinach rannych, ze względu na organizację pracy (wykonywanie badań diagnostycznych, zabiegów leczniczych i pielęgniarskich).
  7. Odwiedziny w sali chorych dopuszczone są jedynie w przypadku pacjentów obłożnie chorych (tylko jedna osoba odwiedzająca.
  8. W uzasadnionych przypadkach lekarz kierujący oddziałem może dodatkowo ograniczyć dostęp odwiedzających do pacjentów.
  9. Ze względów epidemiologicznych w odwiedzinach pacjentów w oddziałach nie powinny uczestniczyć dzieci poniżej 7 roku życia.
  10. Nie wolno odwiedzać pacjentów osobom dotkniętym chorobą zakaźną, z infekcjami dróg oddechowych, znajdującym się w stanie nietrzeźwym.

§2

Osoby odwiedzające pacjentów zobowiązane są do:

  • zapoznania się z niniejszym regulaminem,
  • pozostawienia w szatni wierzchniego okrycia,
  • kulturalnego zachowania się w czasie pobytu w szpitalu,
  • podporządkowania się wszelkim poleceniom i wskazówkom personelu medycznego,
  • poszanowania majątku Szpitala,
  • przestrzegania przepisów o bezpieczeństwie, higienie oraz przepisów p/pożarowych.


§3

Osobom odwiedzającym zabrania się:

  • manipulowania przy aparaturze medycznej, urządzeniami, instalacjami elektrycznymi, wentylacyjnymi, grzewczymi, itp.
  • dostarczania pacjentowi alkoholu, narkotyków oraz artykułów, które zostały zabronione przez lekarza,
  • przynoszenie przedmiotów, których posiadanie w szpitalu jest zabronione, np. grzałki elektrycznej, gazu obronnego, broni,
  • siadania na łóżkach,
  • prowadzenia głośnych rozmów zakłócających spokój,
  • wprowadzenia (przynoszenia) jakichkolwiek zwierząt,
  • palenia tytoniu i spożywania alkoholu,
  • nie wolno oddalać się z pacjentem poza oddział bez wiedzy lekarza lub pielęgniarki


§4

O informację dotyczącą stanu zdrowia pacjenta do lekarza prowadzącego lub lekarza dyżurnego mogą zwracać się tylko osoby upoważnione przez pacjenta w dokumentacji medycznej.

§5


Osoby odwiedzające pacjentów, które nie stosują się do postanowień niniejszego regulaminu, albo do wskazówek personelu szpitala, mogą zostać poproszone o opuszczenie terenu szpitala oraz mogą być pozbawione prawa do odwiedzania pacjentów

O wypisie do domu pacjent lub jego bliscy informowani są przez lekarza prowadzącego.

W dniu wypisu sekretarka medyczna oddziału prosi pacjenta o przedstawienie dokumentu uprawniającego do bezpłatnego leczenia. Po wykonaniu niezbędnych czynności administracyjnych sekretarka zwraca pacjentowi jego dokumenty wraz z kartą informacyjną i niezbędnymi receptami.

Zazwyczaj pacjenci wypisywani są z oddziału w godzinach przedpołudniowych. Osoby, które tego wymagają odwożone są do domu karetkami pogotowia.

Więcej artykułów…